KUR’ÂN’A HÜRMET
#1
John  Davenport,  “Hz.  Muhammed  (s.a.v.)  ve  Kur’ân-ı  Kerîm”
 
isimli eserinde Müslümanların Kur’ân’a saygılarını  şöyle anlat ıyor:
 
“Müslümanlar Kur’ân-ı  Kerîm’e  azamî  hürmet gösterirler. Abdestli
 
olmazlarsa, Kur’ân’a el sürmezler. Bunun için, Kur’ân’ın kapağı-na:
 
“Kur’ân’a  ancak  temiz  olanlar  dokunabilir”  âyeti  yazılır  ve  bu
 
suretle  Kitaba  taharetsiz  iken  kimsenin  yanlışlıkla  el  sürmemesi
 
sağlanır.  Müslümanlar, Kur’ân’ı  son derece hürmetle okurlar, Onu
 
öperler.”
 
Şuurlu bir Müslüman Kur’ân’ı  abdestsiz olarak eline almak bir
 
tarafa,  abdestli  de  olsa  onu  göbekten  aşağıda  tutmaz.  Kur’ân-ı
 
Kerîm’e  hürmet  etmek,  islâm’a  ters  midir?  Kur’ân’a  fazla  hürmet
 
yer-siz  bir  şey  midir?  Asla!  Nebî(s.a.v.)’in  çizdiği  çerçeve  içinde
 
kalmak şartıyla bir evlâdın, anne ve babasına hürmeti ve hizmeti ne
 
kadar fazla  olursa  o kadar  değerli  olduğu  gibi, Kur’ân’a  gösterilen
 
hürmet  de  ne  kadar  fazla  olursa,  o  da  Allah  indinde  o  kadar
 
değerlidir.
 
Mukaddes kitabımıza karşı vazifelerimizin ne olduğu, yüzyıl-lar
 
önce  kitâblara   yazılmışt ır.  Âlimler  şöyle  demişlerdir::  “Hazret-i
 
Kur’ân’ı  eline  alan  herkesin  abdestli  olması  farzd ır.  Abdestsiz,
 
Kur’ân ele alınamaz. Ancak, dînî  kitâblar  için böyle bir mecburiyet
 
yoktur. Dînî  kitâbların sadece içinde bulunan Âyet yazılı  kısımlarına
 
elle   dokunmak  için   abdestli   olmak  gerekir.  Âyetten  boş   olan
 
yerle-re, yazılara abdestsiz dokunulabilir, okunabilir. Kur’ân’la dînî
 
kitâb arasında böyle bir  ince fark vardır. Kur’ân-ı  Kerîm’in Âyetten
 
boş olan k ısımları  da Âyet hükmündedir. Bu yüzden dikişli kabına
 
bile  abdestsiz  dokunulamaz.  Abdestsiz  kimseler  bir  mendil  veya
 
bezle tutup bir yerlere koyarlar. Abdestsiz ele alamazlar.”
 
Ancak     âlimlerimiz,   Kur’ân’a    dokunmadan       ezbere    Kur’ân
 
okunur-ken abdestli olmak şarttır dememişlerdir.
 
Bu konuda İmâm-ı Suyûtî el-ltkân kitabında: “Bizim ve âlimler
 
topluluğunun görüşü, abdestsiz olanın Kur’ân’a dokunmasının
 
haram olduğudur. O, abdestsiz olan, ister küçük abdest (namaz
 
abdesti) almamış olsun, isterse büyük abdest (yani gusül abdesti).
 
Çünkü Kur’ân-ı Kerîm’de, ‘Kur’ân’a ancak temiz olanlar dokuna
 
bilir.’ (Vakıa s. 79) buyurulmaktadır.” Kur’ân’a abdestsiz dokunul-
 
mayacağı Âyetlerle, Nebî (s.a.v.)’in SUnnetiyle ve ümmetin ittifakıyla
 
sabittir. Not: Kur’an-ı Kerim ile İlgili Yazılar serisinin bir sonraki
 
yazısı  17Şubat tarihindedir.
 
(Âsim Koksal, islâm Tarihi, 18.c, 224.S. ve Basından derlenmişti)
  


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi