05/05/2020, 17:36
John Davenport, “Hz. Muhammed (s.a.v.) ve Kur’ân-ı Kerîm”
isimli eserinde Müslümanların Kur’ân’a saygılarını şöyle anlat ıyor:
“Müslümanlar Kur’ân-ı Kerîm’e azamî hürmet gösterirler. Abdestli
olmazlarsa, Kur’ân’a el sürmezler. Bunun için, Kur’ân’ın kapağı-na:
“Kur’ân’a ancak temiz olanlar dokunabilir” âyeti yazılır ve bu
suretle Kitaba taharetsiz iken kimsenin yanlışlıkla el sürmemesi
sağlanır. Müslümanlar, Kur’ân’ı son derece hürmetle okurlar, Onu
öperler.”
Şuurlu bir Müslüman Kur’ân’ı abdestsiz olarak eline almak bir
tarafa, abdestli de olsa onu göbekten aşağıda tutmaz. Kur’ân-ı
Kerîm’e hürmet etmek, islâm’a ters midir? Kur’ân’a fazla hürmet
yer-siz bir şey midir? Asla! Nebî(s.a.v.)’in çizdiği çerçeve içinde
kalmak şartıyla bir evlâdın, anne ve babasına hürmeti ve hizmeti ne
kadar fazla olursa o kadar değerli olduğu gibi, Kur’ân’a gösterilen
hürmet de ne kadar fazla olursa, o da Allah indinde o kadar
değerlidir.
Mukaddes kitabımıza karşı vazifelerimizin ne olduğu, yüzyıl-lar
önce kitâblara yazılmışt ır. Âlimler şöyle demişlerdir:: “Hazret-i
Kur’ân’ı eline alan herkesin abdestli olması farzd ır. Abdestsiz,
Kur’ân ele alınamaz. Ancak, dînî kitâblar için böyle bir mecburiyet
yoktur. Dînî kitâbların sadece içinde bulunan Âyet yazılı kısımlarına
elle dokunmak için abdestli olmak gerekir. Âyetten boş olan
yerle-re, yazılara abdestsiz dokunulabilir, okunabilir. Kur’ân’la dînî
kitâb arasında böyle bir ince fark vardır. Kur’ân-ı Kerîm’in Âyetten
boş olan k ısımları da Âyet hükmündedir. Bu yüzden dikişli kabına
bile abdestsiz dokunulamaz. Abdestsiz kimseler bir mendil veya
bezle tutup bir yerlere koyarlar. Abdestsiz ele alamazlar.”
Ancak âlimlerimiz, Kur’ân’a dokunmadan ezbere Kur’ân
okunur-ken abdestli olmak şarttır dememişlerdir.
Bu konuda İmâm-ı Suyûtî el-ltkân kitabında: “Bizim ve âlimler
topluluğunun görüşü, abdestsiz olanın Kur’ân’a dokunmasının
haram olduğudur. O, abdestsiz olan, ister küçük abdest (namaz
abdesti) almamış olsun, isterse büyük abdest (yani gusül abdesti).
Çünkü Kur’ân-ı Kerîm’de, ‘Kur’ân’a ancak temiz olanlar dokuna
bilir.’ (Vakıa s. 79) buyurulmaktadır.” Kur’ân’a abdestsiz dokunul-
mayacağı Âyetlerle, Nebî (s.a.v.)’in SUnnetiyle ve ümmetin ittifakıyla
sabittir. Not: Kur’an-ı Kerim ile İlgili Yazılar serisinin bir sonraki
yazısı 17Şubat tarihindedir.
(Âsim Koksal, islâm Tarihi, 18.c, 224.S. ve Basından derlenmişti)
isimli eserinde Müslümanların Kur’ân’a saygılarını şöyle anlat ıyor:
“Müslümanlar Kur’ân-ı Kerîm’e azamî hürmet gösterirler. Abdestli
olmazlarsa, Kur’ân’a el sürmezler. Bunun için, Kur’ân’ın kapağı-na:
“Kur’ân’a ancak temiz olanlar dokunabilir” âyeti yazılır ve bu
suretle Kitaba taharetsiz iken kimsenin yanlışlıkla el sürmemesi
sağlanır. Müslümanlar, Kur’ân’ı son derece hürmetle okurlar, Onu
öperler.”
Şuurlu bir Müslüman Kur’ân’ı abdestsiz olarak eline almak bir
tarafa, abdestli de olsa onu göbekten aşağıda tutmaz. Kur’ân-ı
Kerîm’e hürmet etmek, islâm’a ters midir? Kur’ân’a fazla hürmet
yer-siz bir şey midir? Asla! Nebî(s.a.v.)’in çizdiği çerçeve içinde
kalmak şartıyla bir evlâdın, anne ve babasına hürmeti ve hizmeti ne
kadar fazla olursa o kadar değerli olduğu gibi, Kur’ân’a gösterilen
hürmet de ne kadar fazla olursa, o da Allah indinde o kadar
değerlidir.
Mukaddes kitabımıza karşı vazifelerimizin ne olduğu, yüzyıl-lar
önce kitâblara yazılmışt ır. Âlimler şöyle demişlerdir:: “Hazret-i
Kur’ân’ı eline alan herkesin abdestli olması farzd ır. Abdestsiz,
Kur’ân ele alınamaz. Ancak, dînî kitâblar için böyle bir mecburiyet
yoktur. Dînî kitâbların sadece içinde bulunan Âyet yazılı kısımlarına
elle dokunmak için abdestli olmak gerekir. Âyetten boş olan
yerle-re, yazılara abdestsiz dokunulabilir, okunabilir. Kur’ân’la dînî
kitâb arasında böyle bir ince fark vardır. Kur’ân-ı Kerîm’in Âyetten
boş olan k ısımları da Âyet hükmündedir. Bu yüzden dikişli kabına
bile abdestsiz dokunulamaz. Abdestsiz kimseler bir mendil veya
bezle tutup bir yerlere koyarlar. Abdestsiz ele alamazlar.”
Ancak âlimlerimiz, Kur’ân’a dokunmadan ezbere Kur’ân
okunur-ken abdestli olmak şarttır dememişlerdir.
Bu konuda İmâm-ı Suyûtî el-ltkân kitabında: “Bizim ve âlimler
topluluğunun görüşü, abdestsiz olanın Kur’ân’a dokunmasının
haram olduğudur. O, abdestsiz olan, ister küçük abdest (namaz
abdesti) almamış olsun, isterse büyük abdest (yani gusül abdesti).
Çünkü Kur’ân-ı Kerîm’de, ‘Kur’ân’a ancak temiz olanlar dokuna
bilir.’ (Vakıa s. 79) buyurulmaktadır.” Kur’ân’a abdestsiz dokunul-
mayacağı Âyetlerle, Nebî (s.a.v.)’in SUnnetiyle ve ümmetin ittifakıyla
sabittir. Not: Kur’an-ı Kerim ile İlgili Yazılar serisinin bir sonraki
yazısı 17Şubat tarihindedir.
(Âsim Koksal, islâm Tarihi, 18.c, 224.S. ve Basından derlenmişti)